Zon, zee, strand en hangmatten - Reisverslag uit Gokarna, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en hangmatten - Reisverslag uit Gokarna, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en hangmatten

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Januari 2014 | India, Gokarna

Hoi iedereen!
Alles gaat hier zo shanti shanti dat ik niet doorhad dat er al aardig wat tijd tussen mijn blogs zat, en eerlijk gezegd had ik ook gewoon geen zin om een nieuwe te maken.. ;)
maargoed, mijn laatste dag in Hampi heb ik niet zoveel gedaan. De bus zou om half 7 vertrekken (s' avonds) en ging uiteindelijk om 7 uur. Iedereen hing uit de ramen om te kijken waarom we niet vertrokken, en het bleek dat er twee Indiers aan het vechten waren.. Maar ze wilden elkaar geen pijn doen (leek in iederen geval zo) het was best heel grappig eigenlijk. Maar toen gingen we toch, iedereen in de luxe sleeper bus, een beetje kletsend met elkaar... Doorgeven waar we uit moesten stappen enz. Om 2 uur 's nachts stopten we, en moest iedereen die op weg was naar Gokarna (ik dus ook) uitstappen. We werden op een parkeerplaats bij een restaurant gedropt. Maarrr we waren nog niet in Gokarna.. We moesten wachten op twee andere bussen die mensen zouden droppen om naar Gokarna te gaan. Anderhalf uur later was iedereen er dus, en stapten we een klein busje in. Als we direct naar Om beach wilden gaan, moesten we 80rs extra betalen, en dan zette hij ons daar af. Toen iedereen het had betaald werd het geld nageteld, en meteen vroeg de meneer 'who didn't pay?' Iedereen begon te lachen, en toen hij vertelde dat hij 60rs miste probeerde iedereen hem uit te lachen en te vertellen dat dat niet eens een heel ticket was, en hij dus gewoon nog een keer moest tellen.. Hij vertikte het, we reden niet weg, en na een tijdje liep hij naar buiten, maakte even ruzie met een andere Inhdiase man en we reden weg.. Ghehe.. Onderweg stopten we bij een politiecontrole, en alle mannen moesten uitstappen en werden gecontroleerd op drugs.. Een stel werd uit de bus gehaald, en we reden door (ondanks alle protesten dat we ze niet achter konden laten). Ik reed door naar Om beach, en met de hele groep die op dat strand uitstapte sliepen we nog een beetje op het strand.We zagen de zon opkomen en gingen toen allemaal op zoek naar een guesthouse. Ik vond er een op het uitrerste puntje van het strand, op de rotsen. Een bamboehutje, met een bed en een muiskietennet. :D
Die dag liep ik naar Gokarna town, twee stranden verderop. Op zoek naar een ATM. De tocht ernaartoe was supermooi, over het strand, de rotsen, tussen de palmbomen.. En dan Gokarna, een klein dorpje aan het strand met superaardige mensen.. Maar ik was op zoek naar een ATM en die hebben ze wel maar allemaal hadden ze een probleem. De eerste was leeg, de tweede was vastgelopen en de derde accepteerde alleen VISA kaarten.. Pff.. Ik ontmoette wel een stel aardige meisjes oonderweg (ook opzoek naar geld) en we hadden samen een leuke dag :P En uiteindelijk kregen we ook geld.. :P Daarna ontmoette ik nog iemand op het strand op Om beach, en we aten samen en gingen 's avonds kijken of de plankton in het water was. Je hebt hier namelijk plankton die 's avonds oplicht als je het water beweegt.. Suuuuuupermooi, vooral met een geweldige sterrenhemel boven je (niet zoveel lichtvervuiling hier).. En het was er dus, We waren helemaal blij :) Alleen toen ik terug liep naar mijn guesthouse kwam ik erachter dat het enige pad dat ik kende (er is er nog een vond ik de volgende dag uit) onder water lag, vanwege de vloed. Ik waadde dus door het water, en werd aangevallen door een ENORME krab! Ik schrok me kapot! Als een malle klom ik op de rotsen, en moest mezelf echt even overwinnen voor ik weer het laatste stukje water in durfde om naar mijn guesthouse te lopen.
De volgende dag hing ik een beetje rond op het strand, kocht een hangmat (aaaaah zo fijn) en had toen een hele tijd problemen met vliegtuigen.. Tegen de tijd dat ik daar mee klaar was, was het hier donker en ging ik op het strand bij een kampvuur zitten. Lekker relaxen. De volgende dag was ongeveer hetzelfde, alleen dan veel gedoe met studies.. Maar veel rondhangen en relaxen :)
De volgende dag pakte ik alles is, checkte uit, at ergens ontbijt en probeerde te beslissen of ik ging lopen of een riksha nam... Toen ik boven aan de trap stond, vanwaar ik een riksha kon nemen, besloot ik voor een riksha te gaan. Ik had net zo goed kunnen gaan lopen.. Pff dat was niet zo ver rijden, en dan weer een stuk lopen xD Maarja, ik heb nu een guesthouse, weer een hutje met daarvoor mijn hangmat en vijf meter verderop een groot strand en zee :) Ik ontmoette al meteen een paar mensen, en voor ik het wist zat ik op het strand met een grote groep mensen, we zonden, zwommen, frisbeeden, poisden en hadden 's avonds een feestje. Heel leuk allemaal :)
De volgende dag was praktisch hetzelfde, veel zonnen, zwemmen, rondhangen enz. De dag erna hadden we een groot plan, om naar Nirvana Beach te gaan, zo'n drie/vier stranden verderop. Alleen tegen de tijd dat iedereen klaar was om te gaan was het half 1 en wilden de bootmensen opeens 500 rs pp in plaats van 200/300 wat we eerst hadden afgesproken. We namen dus maar hun schaduw in beslag, en hadden weer een dag als de voorgaanden, alleen nu met alle drank en pizza al binnen handbereik. En we gingen met twee groepen op een banaan die over het water gaat.. Niet heel hard, maar we vielen er toch een paar keer vanaf.. Dat is het leuke eraan :) En 's avonds hadden we een gezellig klein feestje in een guesthouse ;)
De volgende dag kreeg ik een nieuwe veer aan m'n lulu (het touwtje in mijn haar) en hing wat rond in mijn hangmat. Oh en met twee Australische meisjes gingen we Tarotkaarten leggen, blijkbaar moet ik een grote keuze maken in mijn leven.. Maarja, we hadden samen erg veel niksgedaan, en gingen even kijken bij de free school hier..Maar ik ben niet zo van de praatgroepen ("soft landing, life after travelling") dus ik ging maar even op het strand rondhangen. Ik leerder even later wel een nieuwe truc met de pois :) ik kan er nu drie ^^ s 'avonds was er weer een megaleuk feest, en ik heb daarna nog een hele tijd op het strand gelegen omdat ik mijn guesthouse niet kon vinden.. In het donker zijn ze allemaal hetzelfde, en er zijn oversl volleybalnetten.. Maarja..
Gisteren was ik best heel moe, en ik was dus weer blij met de nikdoedag, maar het was wel jammer dan de Australische meisjes vertrokken.. En vandaag gaan er weer een hoop mensen.. Maar gelukkig heb ik alweer een nieuwe groep gevonden waarmee ik ook een tijd in Hampi rondhing. Weer een paar dagen van rondhangen op het strand, af en toe eten, een beetje drinken, zonnen, zwemmen.. Goed leven :) En ik heb geen idee wat m'n volgende bestemming is (ergens in Kerala) dus voorlopig blijf ik hier ;)
Liefs! Marjolein

  • 29 Januari 2014 - 09:59

    Rosanne:

    Woa! wat een chillheid allemaal! Haha :) Alleen die krab, ietsie minder chill :P

  • 29 Januari 2014 - 10:49

    Sanne:

    Waaauuuww. Het klinkt echt heerlijk! Wat is een pois? (Heb ik dat gemist? ;p)

  • 29 Januari 2014 - 11:55

    JeVader:

    Wat een geweldige tijd, een beetje rondhangen in een hangmat . . . pfff Ben je al bruin? en foto's!

  • 29 Januari 2014 - 14:15

    Miriam:

    Dit klinkt als een echte vakantie. Lekker rondhangen en chillen. En idd wat is een pois?

  • 03 Februari 2014 - 14:00

    Marjolein:

    hoihoi
    een pois is een balletje aan een touwtje met slierten eraan :P een circus ding :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 10480

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: