Eindelijk weer op weg (maar niet te snel ;)) - Reisverslag uit Munnar, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Eindelijk weer op weg (maar niet te snel ;)) - Reisverslag uit Munnar, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer op weg (maar niet te snel ;))

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Februari 2014 | India, Munnar

Hoi iedereen!
deze keer heb ik iets meer te vertellen hoor :) geen zorgen..
De laatste keer dat ik een pc had besteedde ik een hele tijd aan het uploaden van foto's en het uploaden van mijn blog.. daarna kwam ik een paar Nederlanders tegen en liep een tijdje met hun rond te kletsen. We liepen een kerk in (omdat ze dat graag vanbinnen wilden zien) en vonden een hele hoop grafstenen in de muur. Aan de ene kant was dat Portugees en aan de andere kant.. Nederlands! We konden het zelfs een soort van vertalen naar nieuw Nederlands :P Daarna namen we afscheid, en kwam ik een riksha driver tegen die me vroeg of ik met hem mee wilde gaan naar een winkel, gratis. Ik hoefde er alleen een beetje rond te lopen en dan kreeg hij 100rs. Ik ging mee naar 1 winkel, daarna vond ik het wel genoeg :P 's Avonds ontmoette ik een paar gezellige Canadese meisjes waarmee ik de avond doorbracht en ijs at :P leukleuk dus ;)
De volgende dag ging ik naar het Dutch Palace. Na een lange trip lopen kwam ik er achter dat het niet echt een paleis is.. Meer een soort grote boerderij ofzo.. Met daarin een museum over Kochin en de Royal Family. De synagoge en Jew Town waren ook niet erg spannend, dus al vrij snel liep ik weer terug.. Alleen ik verdwaalde een beetje en kwam uit bij een Jain Temple. Die was wel mooi, en ik wachtte samen met een steeds groter wordende groep mensen op... iets.. Het bleek dat de duiven gevoerd werden, en ik zat dus opeens met een stuk of 5 duiven die uit mijn handen wilden eten en over elkaar heen klommen enz. best grappig :P Tegen de tijd dat ik weer terug was in Fort Cochin was ik heel erg moe, en zat dus een uur op een schommel te kijken naar de photoshoot van een stel dat ging trouwen ofzo.. Vermoeiend, lopen in de hitte.
Vroeg in de morgen ("vroeg") pakte ik alles in, liep naar het busstation en zat 20 min te wachten in de bus tot de buschauffeur zin had om te gaan. Daarna werd ik opeens de bus uit gejaagd omdat mijn bus naar Alleppey daar zou stoppen (en hij reed net weg). De volgende bus was prima, ik zat lekker te dromen, en toen was ik opeens in Alleppey. Ik joeg iedereen die me een guesthouse wilde verkopen weg en liep naar een koffiezaakje. Daar kwam ik een van de jongens die ik net weggejaagd had tegen, en het guesthouse waar hij werkte was eigenlijk best goed (oeps, ongemakkelijk). Daar kreeg ik een kamer voor 300rs ipv 600rs omdat ik zei dat 600 teveel voor mij was, dus mijn kamer was eigenlijk gewoon een wastafel en een matras op de grond, maar goed genoeg voor mij. Ik hing een beetje rond in de hangmat op het dak, en 's avonds hadden we met iedereen uit het guesthouse een gezellige avond.
De volgende ochtend kocht ik met Ola de Poolse en Liz de Engelse een hoop fruit, en met z'n vijven (Alex de Deen en Nick de Engelsman) propten we ons in een riksha op weg naar het strand. We zwommen, lagen op het strand.. en kwamen er achter dat we het fruit vergeten waren.. Alex dacht dat Ola het had en Ola dacht dat Alex het had xD.. Jammer genoeg was het enige restaurant op het strand prut, dus Ola en ik gingen met de riksha opzoek naar snacks. We vonden een hoop en aten die op het strand, terwijl we de kraaien op afstand probeerden te houden. Om 6 uur kwam de riksha driver ons ophalen en we propten ons weer in de riksha met z'n allen. We stonden even 10 min te wachten op de trein die langskwam, en hadden daarna met z'n allen een gezellige avond in het guesthouse.
De volgende dag was Valentijn! Alleen had ik geen valentijn, dus ging ik met Ola winkelen :P Na een beetje lichte paniek omdat de ATM niet meewerkte kwam dat goed (en ik kreeg geld) dus we konden op zoek naar iets moois. We kwamen in een winkel met sarees terecht, en opeens had ik een saree :P we brachten he naar een tailor, liepen nog wat rond, en gingen terug naar de tailor met twee kurdi's voor Ola :P Dit alles had 5 uur geduurd, en we waren dus best heel moe.. Te moe om iets anders dan de fruit salad (van het fruit van gisteren) te eten.. En weer hadden we een gezellige avond met iedereen uit het guesthouse op het dak. Er waren twee nieuwe Indiase jongens die maar bleven praten en praten... :P Grappig xD
De volgende ochtend stond ik vroeg op en bracht de rest van de dag op een klein bootje op het water door. Alleen met een kapitein/roeier over de grote en kleine kanaaltjes van Alleppey. Ik kreeg ontbijt en lunch in een ander guesthouse, en liep door een klein dorpje langs het water.. Maar verder lag ik een beetje te doezelen en te relaxen in de boot.. Heerlijk :) En ik heb enorm veel kingfishers gezien :P Toen ik terug kwam was Ola net terug van de Tailor. Ze hadden de blouse van mijn saree helemaal verpest.. :/ Maar gelukkig had ze net een andere tailor gevonden die wel Engels sprak, en die na een beetje gepraat mijn blouse redde :) Nu past hij tenminste.. :P Ook was de dochter superaardig, en heeft die me laten zien hoe je een saree draagt ;) 6 meter stof.. 's Avonds liet ik hem dus even aan iedereen zien, terwijl we Indiaas poolen speelden (ik heb geen idee hoe het echt heet xD)
De ochtend erop stond ik doodmoe op, pakte alles in, nam afscheid van mensen en liep naar de ferry. Twee en een half uur op de boot, best rustgevend.. Daarna met een riksha naar het busstation, en wachten op de bus. Dan nog eens vier uur met de bus. Dacht ik dan. Het bleek zes uur heen en weer geslinger te zijn. In het donker kwam ik dus in Munnar aan, en vond met een beetje moeite een guesthouse. Maar ik heb iets, en had ook al gelijk een gezellige avond op het dak met een stel mensen daar :) Alleen was ik echt kapot.. :P
Vanochtend ging ik met een van de jongens van gisteren ontbijten in een luxe hotel hier, we propten ons voor 250rs enorm vol van het buffet, en namen een stel muffins mee voor later :P Ghehe zien wat ik vandaag ga doen!
Dat was het weer! Liefs!

  • 17 Februari 2014 - 15:04

    Miriam:

    Ha Marjolein, dat is pas vakantie, lekker niets doen op het strand.
    Leuk verhaaltje weer, ik ga maar weer eens op google maps kijken waar al die plaatsjes die jij aandoet, liggen.
    tot de volgende keer. groetjes Miriam

  • 17 Februari 2014 - 16:01

    JeVader:

    Dag Marjolein, je had al ge-sms-t dat je een saree had gekocht, maar ik had geen idee wat dat was, maar gelukkig heb je er een foto van. Het is werkelijk prachtig.

  • 18 Februari 2014 - 22:39

    Mama:

    er zit dus stiekem een blouse onder die zes meter stof?! Nooit geweten. maar wat is ie mooi idd!! Of jij natuurlijk....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 10472

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: