Balonnen en kaas! Home sweet home - Reisverslag uit Delhi, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Balonnen en kaas! Home sweet home - Reisverslag uit Delhi, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Balonnen en kaas! Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 April 2014 | India, Delhi

Hoi iedereen!
Ja, ik ben nu thuis. Ik zit op de bank in de huiskamer op mijn laptop te typen. Maar ik zal toch nog even over het laatste stukje van mijn reis vertellen.
In Agra heb ik echt niks interessants meer gedaan. Met de trein ging ik naar Delhi, en ja, natuurlijk was de trein een uur te laat. Maar geduld is een van de dingen in India, en dat kon ik dus nog even oefenen. Uiteindelijk kwam ik best laat aan in Delhi, en ik vond met wat hulp van andere mensen een goedkoop guesthouse. Delhi is gewoon een stad eigenlijk, alleen dan met meer verschillende mensen. Elke religie, elke stand.. alles loopt door elkaar. Met hier en daar een riksha of taxi.
Mijn laatste volle dag in India ging ik met de metro naar het Red Fort. Ik vond eigenlijk dat ik wel genoeg gezien had aan forten, maar ik moest iets doen om mezelf bezig te houden en af te leiden van de zenuwen. Het was eigenlijk geen fort zoals ik verwacht had. Binnen waren een hoop winkeltjes en verder wat kleine 'paleizen' en een moskee en wat random gebouwtjes waarvan ik geen idee had wat voor nut ze hadden.. misschien voor optredens ofzo, ze zagen er een beetje uit als een podium.. Maarja, erg positief daar was dat tussen alle gebouwtjes een groot grasveld was. Dus ik heb de meeste tijd daar ergens onder een boom gelegen, proberend alle mensen die foto's van me kwamen maken te negeren. Met roze haar ben je natuurlijk NOG iets interessanter. Wel lekker dat rondliggen.
Maar het was op een gegeven moment wel genoeg geweest, dus ik liep een museum daar binnen. Het kwam er op neer dat er een hoop antieke zwaarden en sabels op de muur hingen, met wat miniaturen. Mooi, maar niet echt bijster interessant meer vond ik. De andere bezoekers waren veel interessanter. Die stonden namelijk overal foto's en filmpjes van te maken, terwijl er toch overal papiertjes met 'no photografy' hingen. Ghehe. En te poseren natuurlijk, en de mafste houdingen.. xD He.. Ik mis die rare Indiers toch wel hoor..
Nouja, na een tijdje ging ik weer terug met de metro, en kwam een mevrouw tegen die wel gezellig was en les in Hindi gaf. We gingen chai drinken. Ze leerde me wat woordjes (die ik al kende.. pff) en toen wilde ze dat ik haar boodschappen ging betalen. Dat ik daar op m'n laatste dag nog intrap! Ik was best wel boos op mezelf.. Maargoed, ik heb haar uiteindelijk 50 roepies (in plaats van de 500 die ze wilde) toegegooid, geroepen dat ze daar maar mee moet doen wat ze wilt, en ben weggegaan. Daarna zat ik de hele avond te zenuwen op het dak, en in het restaurant toen ik ging eten kreeg ik geen hap door m'n keel. Maar ik wilde de kok niet beledigen dus heb ik de rest maar meegenomen en aan de katten op het dak gegeven. Ik geloof dat ze wel blij waren met mijn veg biryani. Op het dak ontmoette ik ook een Zweedse meneer die (bleek) toevallig op dezelfde vlucht zat als ik, de volgende dag. Dus we deelden een taxi.
En uiteindelijk heb ik niks betaald voor die taxi want ik raakte hem kwijt xD. Na het inchecken (alles ging verassend makkelijk) at ik een muffin met een paar Finse leraressen en stapte het vliegtuig in. Omdat ik met Finnair vloog dacht iedereen dat ik Fins was, en praatte dus ook Fins tegen mij.. Best grappig. In het vliegtuig zat ik naast een Indiase jongen die voor het eerst vloog, en voor drie weken naar Berlijn ging. Samen zaten we dus lekker te stressen. Het vliegtuig begon te taxiën, begon een aanloop te nemen om op te stijgen, en ik begon opeens in paniek te raken en wilde schreeuwen:'NEE! Het is een foutje! Ik blijf in India! Grapje! ik ga niet naar huis!' Maar toen vlogen we opeens, weg van Delhi, weg van India.. Op naar Finland! Niks aan te doen dus.. Tijdens de vlucht keek ik 2 films, en zat te filosoferen over hoe het zou zijn als er ECHT enorme blauwe pijlen in de lucht zouden vliegen zoals op het kaartje in het vliegtuig.
In Helsinki moest ik opeens rennen omdat ik niet zoveel overstaptijd had als ik had verwacht, stond te zeuwen bij de tassencontrole (mijn tas moest drie keer gescand worden, en uiteindelijk bleek mijn tube tandpasta te groot te zijn, al was hij bijna leeg) en zat weer in een ander vliegtuig. Nu op weg naar Amsterdam. Deze vlucht duurde jaren en vijf minuten tegelijk.. En toen was ik op Schiphol.. Grijnzend liep ik naar de uitgang, iedereen die ik tegenkwam lief toelachend.. Terwijl ik op mijn bagage stond te wachten zag ik opeens mama, en Freek, en Derek, en Rosanne, en papa voor het raam staan zwaaien.. Het leek wel een eeuwigheid voor mijn tas eindelijk kwam.. maar toen mocht ik toch naar buiten rennen en de eerste de beste die ik zag een knuffel geven. Sieta, Sanne, Suze en Astrid waren er ook, en Gythe kwam later nog langs.. We dronken met iedereen koffie met stroopwafels en ik kreeg een kaas van Sieta :) Ik was gelukkig. Toen naar huis, Laika en Cleo knuffelen.. Even hoi zeggen tegen Gladys en Eleonore.. Pff en dan proberen te slapen.. Nou dat kan niet hoor.. Dus heb ik aan mam maar even al mijn slechte daden in India opgebiecht. Heb ik dat ook maar weer gedaan.. Ben dus (voor mij) tot 4 uur 'snachts opgebleven. Blijkbaar ben ik nu een hippie.. Dat zal ook wel, na al die tijd met hippies rondgehangen te hebben.. Raar dit hoor..Alles is zo normaal! Zo netjes! Zo geordend! Niemand zegt hallo op straat en wilt je zijn winkel in sleuren..
Ik heb ook nog 's geen idee wat ik ga doen, wil mijn backpack niet uitpakken omdat het dan echt voorbij is.. Maar dat komt nog wel, nu moet ik gewoon nog even nagenieten en blij zijn met alle mensen die juichen als ze me zien :)
Ik zal jullie op de hoogte houden als ik weer ga reizen, hopelijk snel.. Er zijn nog zoveel plaatsen waar ik heen wil! Meer van India, maar ook meer van de wereld! Dit was nog maar het begin!
Veel liefs! Marjolein
Ohja trouwens, ik ben in Delhi, just so you know ;) De site accepteert Ede niet.. vind ik prima, ik ga wel terug naar Delhi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1086
Totaal aantal bezoekers 10478

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: