Change of plans - Reisverslag uit Hampi, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Hampi, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Januari 2014 | India, Hampi

Hoi iedereen!
Tijd voor weer een nieuwe blog ;) Nog steeds vanuit Hampi.. :)
De dag van mijn laatste blog heb ik doorgebracht met Philip, en heel leuke jongen die ik kwijt raakte :P Soms vind je opeens iemand niet meer terug.. jammer..
Anyway, we hebben die dag een beetje rongehangen in restaurants, geschaakt (ik won! :D) gefietst naar het meer, zonsondergang gekeken op de rotsen bij de jamsession en film gekeken tijdens het eten (dat doe ik eigenlijk elke avond xD). Daarna hebben we nog een gezellige avond gehad met een paar andere vrienden in mijn guesthouse :)
De volgende dag ontmoette ik tijdens mijn lunch een heel aardig meisje dat m vroeg mee te gaan naar de overkant. Samen propten we ons op de boot en liepen we door de tempel. Amanda (zo heet ze) probeerde zich t laten zegenen door de olifant van de tempel (hij legt zijn slurf op je hoofd) maar hij deed het bij de man naast haar. Ze was heel teleurgesteld.. :/ We gingen dus maar weg, op naar de andere gebouwen. Ik moest keinodig plassen, en er stonden nog een paar plashokjes van het festival, dus daar ging ik maar in. Wauw wat waren die SMERIG zeg! Ik moest bijna overgeven, en ik werd aangevallen door een vlieg in het hokje. Daarna liepen we nog een beetje door de ruins, en vonden een MEGA grote Ganesh (god met olifantenhoofd) in een van de gebouwen. Verassing! Samen met een hoop kleine kleurige kindjes gingen we daarbij op de foto :)
Hierna liepen we langs de rivier, zagen een tempel maar vonden het teveel gedoe om er heen te lopen, dus we gingen weer terug naar onze kant van de rivier. Daar namen we afscheid, en ik ging terug naar mijn guesthouse. In het guesthouse vond ik Chris en Lucero, klaar om te gaan. Ze gingen bij het meer slapen, een plan waar ze al een tijdje mee bezig waren. Ze vroegen of ik meeging, als ik binnen 5 min mijn spullen kon pakken. Het bleek dat ik dat kon, dus even later propte ik me met Colum en Elsa (twee ieren) in een riksha en daar gingen we. Met keiharde muziek en twee scooters achter ons :P We werden gedropt bij een resort, daar klommen we langs een hek, liepen over een verlaten weg naar een dam. Ondertussen namen de jongens een stoel mee die e vonden, erg handig. We klommen de dam op, liepen er over naar de rotsen, door de srtuikjes tot we een platte rots vonden. Dat werd de plek om te slapen. Er kwamen nog wat andere mensen bij die waren gaan klimmen en Chris en Lucero gingen eten halen. Ondertussen verzamelden de overgebleven mensen takjes om een vuur mee te maken. Echt grote takken waren er niet, maar we maakten toch een vuurtje. Toen de jongens terug kwamen namen ze gelukkig een grote stronk me di ze ergens hadden gevonden, en een vergeslachet kip. Ze waren eigenlijk vis gaan halen, maar die was op, dus dan maar kip. Bij de slager vroegen ze om kip, en de man hield een kip omhoog aan de nek: 'deze?' Twintig miinuten later kwamen ze dus maar trug, en kregen ze de kip mee. lekker vers :P We maakten dus een soort bbq, met wat gaas tussen rotsen, en aten even later kip. De rest van de avond deden we kampvuur/drinkspelletjes en was errug gezellig. Alleen jammer dat ik geen crashmat had om op te slapen, zoals alle klimmers. Ik lag op en handdoek, met een deken over me heen. Toch sliep ik wel heel lekker. Toen ik in slaap viel stond de volle maan boven me (heel mooi) en ik werd nog net optijd wakker om hem onder te zien gaan. Even later kwam de zon op, en dronken we chai zonder suiker (vergeten te kopen). En we aten drie watermeloenen :P
Op een gegeven moment gingen we weer op weg naar het guesthouse, in de riksha met keiharde muziek xDTerug in het guesthous wastte k me grondig (wat word je vies van buitn slapen zeg) en chillde ik n ht restaurant met een paar Indiase vrienden. Even later ging ik met Philip de zonsondergang kijken op andere rotsen (waar ik Amanda weer tegen kwam :) ) en gingen we op zoek naar de leukste film. Uiteindelijk bleek dat weer in mijn gusthouse te zijn, dus daar aten we, en chillden we een beetje na.
De volgende ochtnd zat ik op facebook, en kwam er achter dat ik me voor 15 januari had moeten inschrijven voor de decentrale selectie van geneeskunde. Ik was dus te laat. Shitzooi.. Stom.. Ik dacht serieus dat het halverwege februari was. Maar niet dus, ik ben te laat. De rest van de ochtend heb me ellenig zitten voelen. Ik smste naar thuis, kwam er achter dat mijn beltegoed op was, en ging dus op zoek naar beltegoed. Ik werd de hele buurt door gstuurd, en besloot dus maar eerst even te lunchen. Daar kwam ik Amanda weer tegen, en met een paar mensen zat k daar zo'n drie uur. Daarna probeerde ik het nog eens in Hampi, lukte niet. Ik kwam Chris en Lucero tegen, die afscheid kwamen nemen want ze gingen weg, net als mijn Indiase vrienden Mitalee en Akshat. Nadat ze weg warn lukte het eindelijk, dus ik was blij. Ik keek de avondfilm met Elsa en Doran en ging daarna meteen slapen.
De volgende dag deed ik mjn was, boekte een bus, rende heen en weer omdat ik mijn geld vergeten was, en huurde een scooter. Eerst kreg ik nog een klein lesje in scooterrijden (vooral remmen) en mocht toen gaan. Eerst reed ik naar Anegundi, liep wat rond in en tempel, en moest toen tanken. Bij het petrol station had ik een hele discussie met de tankmeneer over of k wel of niet en oilmix moest hebben. Ik dacht van niet, tot er iemand anders op dezelfde scooter als ik had langskwam en me vertelde dat ik WEL een oilmix moest hebben. Okee dan.. Daarna reed ik een stukje terug, kocht een paar bananen langs de weg en at ze daar op. Ik mocht ze zelf van de tros afhalen. Toen ik wegreed vergat ik ijn tas, maar daar kwam ik snel genoeg achter. Ik kreeg mijn tas weer terug, en kwam in een groep Engelsen terecht waarmee ik naar boven op een berg naar een tempel reed. Samen liepen we daar rond. Een beetje door grotten klimmen (zij dan, ik niet alteveel), en we ontdekten een rots met daarop allemaal stapltjes kleine opgstapelde steentjes. grappig :) Even later reden we weer naar beneden (vonden een bord met 'bothroom') en namen afscheid. Ik ging terug naar m'n gusthouse, en liet even later een 'lulu' zetten. dat is een touwtje in je haar, met daaromheen een ander touwtje geknoopt, met hier een daar een leuke steen ertussen. Die van mij dan. Sommige zijn heel kunstzinnig. Toen hij af was ging ik hm aan Elsa laten zien, maar die was er niet. Dus ik ging op mijn awsome scooter pruttel pruttel naar de rotsen voor de zonsondergang. Full power door de modder. Boven op de rotsen vond ik Elsa, en we zaten midden in de jamsession. Ik deed zelfs mee met een schudei (^^). Voor het te donkr werd ging ik terug op mijn scooter, leverde hem af en liep terug naar Gouthami. Daar werd me verteld dat Philip afscheid was komen nemen, terwijl ik mijn Lulu liet zetten, en dat hij een halfuur had zitten wachten.. :/ Balen... Nouja, samen met Elsa weer keek ik Gravity, de film die voor Oscars genomineerd is. Wat een megaslechte film is dat zeg xD nouja vind ik dan..
Vandaag begon ik alvast een beetje met inpakken want morgen moet ik uitchecken. daarna heb ik eerst zitten ontbijten met een stel Israelers en zitten lunchen met een stel Duitsers. Leuk hoor:P Nit cht veel gedaan, veel nagedacht oer wat k nu ga doen..
Ik zal even mijn voorlopige plan uitleggen:
Nu k dus niet terug hoef te komen om toetsen te maken voor de decentrale selectie, kan ik makkelijk langer hier blijven. Zolang mijn visum dat toelaat. Hij verloopt op 16 april, dus ik ga proberen een ticket voor rond de 10e te krijgen. Ik denk, dat als ik ht rustig aan doe met mijn geld (niks meer naar huis sturen dus) ik dat ga redden. Wat ik ga doen als ik terug ben, zie ik dan wel weer. Al ga ik me wel inschrijven voor de numerus fixus natuurlijk. Al weet ik niet zeker welke stad ik ga kiezen, waarschijnlijk Utrecht (Leuk he Rosanne;) )
Nou dat was het weer :)
Liefs! Marjolein

  • 20 Januari 2014 - 09:19

    Mama:

    Als er maar niets ergs is gebeurd met Philip....

  • 20 Januari 2014 - 09:23

    Mama:

    Ah, Hij is weer gevonden!

  • 20 Januari 2014 - 09:31

    Karin:

    Arme Philip.

  • 20 Januari 2014 - 09:51

    Sanne:

    Jaaaaaaaaa Utrecht!!!! =D
    Jammer voor alle mensen die je missen maar geweldig dat je het zo leuk hebt dat je nog langer wil blijven!

  • 20 Januari 2014 - 09:51

    Sanne:

    Jaaaaaaaaa Utrecht!!!! =D
    Jammer voor alle mensen die je missen maar geweldig dat je het zo leuk hebt dat je nog langer wil blijven!

  • 20 Januari 2014 - 09:51

    Sanne:

    Jaaaaaaaaa Utrecht!!!! =D
    Jammer voor alle mensen die je missen maar geweldig dat je het zo leuk hebt dat je nog langer wil blijven!

  • 20 Januari 2014 - 09:53

    Sanne:

    3x reageren was misschien een beetje overdreven...
    Rot telefoon.

  • 20 Januari 2014 - 11:51

    Marjolein:

    Hahaha Sanne xD
    3x reageren is inderdaad erg enthausiast :P Hehehe
    Maar je bent altijd welkom om me te komen opzoeken hoor, in een vakantie ofzo ;)
    Liefs!

  • 20 Januari 2014 - 12:46

    JeVader:

    Dag Marjolein, al een beetje over de klap van Groningen en Philip? Ik ben benieuwd naar de foto's. Blijf maar niet te lang weg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 10500

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: