8 tijgers - Reisverslag uit Alwar, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu 8 tijgers - Reisverslag uit Alwar, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

8 tijgers

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

12 November 2013 | India, Alwar

Hoi iedereen!
Ik ben op tijgersafari geweest! en wat heb ik gezien? geen tijgers in ieder geval..
Maar laat ik beginnen bij de dag van mijn treinreis.. het was een rare dag. Mijn trein ging om ongeveer drie uur, dus ik had de hele ochtend om uit te checken en in te pakken. daar was ik eigenlijk al vrij snel mee klaar, dus besloot ik om maar eens mijn pakje met cadeautjes voor thuis op de post te doen (^^).. Dat was een gedoe zeg.. (oh trouwens, kaartjes heb ik nog niet verstuurd, voornamelijk omdat ik hier niet zoveel kaartjes kan vinden.. ik heb ze een keer gezien, maar toen dacht ik: oh die vind ik wel weer later.. niet dus) Maar dat pakje was dus een gedoe. Ten eerste moest hij goed worden ingepakt. Dat hoefde ik gelukkig niet zelf te doen, maar werd voor me gedaan.. nadat ik weer een formulier had ingevuld (die eeuwige formulieren ook altijd) en ondertekend. Toen werd mijn zakje met pakjes (ik moet het ergens in meeslepen) kundig met draad omwikkeld en daarna in stof gepast. Er werd een zak genaaid waar mijn pakje net in pastte, en de openingen werden dichtgenaaid. Daarna werden de hoekjes (waar de draad vast werd gezet) dichgeplakt met gesmolten kaarsvet. Als laatste moest ik met een dikke stift het adres van thuis en mijn adres er op schrijven (mijn adres als het hotel waar ik verblijf). Hierna mocht ik eindelijk naar de counter om mijn pakje in te leveren, te betalen en op te sturen. pfieuw.
Ook al was ik uitgecheckt, ik ging toch maar terug naar het hotel, want ja, je moet toch wat. In het restaurant op het dak werd ik opgewacht door een indiase jongen die ik 's ochtends had ontmoet, hij vroeg of ik meeging naar een film. gelukkig hadden we er geen tijd meer voor:P ik moest alleen wel beloven om te laten weten wanneer ik in delhi zou zijn, omdat ik dan even langs moest komen..Ik was best blij dat ik naar het station moest om mijn trein te halen. Door een dikke file kwamen we dankzij de riksha driver nog best optijd (ik had een uur vantevoren opgegeven omdat iedereen me waarschuwt voor de indiase manier van tijd lezen xD) Op het station lukte het me om het juiste perron te vinden, en met wat hulp uiteindelijk ook de juiste wagon. Ik had 2AC geboekt, wat dus inhoud dat je in een wagon terecht komt waar steeds 2 stapelbedden tegenover elkaar staan en 1 tegen het gangpad. Ik had uiteindelijk 6 bedden voor mezelf.
Dankzij een conducteur stapte ik optijd uit, en ik vond zelfs mijn hotel (volgens de lonely planet na 100m aan de linker kant, volgens mij na 200 m aan de linker kant.. toch een verschil). Ik kreeg een kamer met korting en na een hele hoop gedoe ook beltegoed. Deze kamer heeft wel een paar aparte dingen, vooral de badkamer: er hangt een haak uit het plafond, er steekt onder de douche een hoekje metaal uit de muur, er hangt een lijn boven de wc en er zit een mysterieuze witte vlek op de blauwe muur... Verder is het okee ;)
Vandaag ben ik wakker gebeld omdat mijn ontbijt klaar stond (niet om gevraagd maar okee) en ben toen maar zo snel mogelijk doorgegaan naar Sariska. Dat is een tijgerreservaat waar het niet zo goed mee gaat: er zijn nog ong 8 tijgers over, waarvan er 2 jongen zijn.
Ik werd met een riksha naar het busstation gebracht, en kwam in de goede bus terecht. Toen bleek dat ik op de een of andere manier 2 kaartjes had gekocht, dus er is iemand bijna de hele reis mee bezig geweest om die kaartjes te verkopen. Onderweg was het zo mooi: heel mooi uitgestrekt landschap, met hier en daar een berg. en kamelen onderweg. Zelfs een kar met een kameel er voor.
ik was er veel te vroeg: ik was er om 11 uur, om 1 uur kon je pas naar binnen weer (anders moet je 's ochtends vroeg) maar gelukkig kwam er na een half uur een stelletje andere toeristen aan die ook naar binnen wilden. we maakten een deal om eerst te gaan lunchen en daarna te gaan tijgerkijken. ik lunchte in het veel te luxe hotel aan de andere kant van de straat (kon niks anders vinden) en liep daarna terug.. De mensen waarmee ik had afgesproken gingen opeens maar met iemand anders, en ik eindigde met een jong indiaas stelletje met een jong dochtertje. Eigenlijk was dat veel leuker, ze waren hartstikke aardig, en gaven me de hele tijd eten, ook al vroeg ik er niet om ofzo (zou ik niet doen hoor).
We zaqen horden apen, pauwen (echt niet normaal veel), herten, andere soort herten (gestippeld en klein, grijsbruin en groot) en zwijnen.. Zelfs een krokodil, maar geen tijgers. Jammer dat, maar alsnog was het heel leuk. Ik verstond niks van wat de gids zei (hindi) maar af en toe vertaalden ze voor me. We zijn zelfs weer even naar een tempel geweest, dus ik heb weer een stip op mn hoofd, en daar kreeg ik weer eten: you like it? You eat it. hahaha :P het was daar trouwens wel echt suuupermooi (en warm ja Bonma, de hele dag warm tot de zon onder is en dan poets bam een beetje fris, niet echt koud ofzo) met overal palmbomen en andere bomen die ik niet ken. En bergen natuurlijk.
Na de tempel gingen we weer terug, en met de bus naar Alwar. Deze keer een heel volle bus, terwijl ik onderweg een lesje kreeg van de heel aardige indiase mevrouw/meisje waarmee ik in de jeep (gypsy) had gezeten : sommige stippen zijn om te laten zien dat je naar een tempel bent geweest (zoals die van mij) maar een (meestal kleine) stip tussen je wenkbrauwen betekend dat je getrouwd bent. Net als een rode streep in je haar, armbandjes, teenringen en een speciaal soort ketting met zwarte kralen. makkelijk, nietwaar? :P
aangekomen in Alwar, besloot ik maar meteen een treinkaartje te kopen voor mn volgende bestemming: Jodhpur, de blauwe stad. Morgen om 20.55 vertek ik, en ik kom om 5 uur 's ochtends de volgende ochtend aan. Leuk hee... :P
Ik probeer trouwens nog wel foto's op facebook te zetten, maar net kon ik er niet op komen (stomme beveiliging) dus miss moet het nog even wachten tot ik een manier vind..
Tot die tijd moet je het je maar verbeelden!
Liefs, Marjolein
bedankt trouwens voor jullie reacties, heel lief allemaal :)

  • 12 November 2013 - 21:09

    Sanne En Derek:

    Weer super awesome allemaal!!!
    Jammer van de tijgers...
    Succes met het vinden van een nieuw hotel.

    Liefs!
    (de link staat geloof ik niet op fb...)

  • 12 November 2013 - 23:45

    Mama:

    Nou, je vindt duidelijk je weg wel! Je zit niet bepaald stil! Een kameel voor een kar... Heb je daar een foto van gemaakt? Ik hoor van Freek dat je je erg alleen voelt. Dat is leuk en niet leuk tegelijk , hè ? Hopelijk meestal wel leuk. Dikke kus en knuffel en ga zo maar verder met genieten!!

  • 13 November 2013 - 08:18

    JeVader:

    Gelukkig had Derek op whatsapp gemeld dat je dit verslag had gepost. Heerlijk om dit soort avonturen te lezen. Veel plezier in de volgende stad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 10502

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: