Slapen in de woestijn, wakker worden in de bergen - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Slapen in de woestijn, wakker worden in de bergen - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Slapen in de woestijn, wakker worden in de bergen

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 November 2013 | India, Rishīkesh

Hoi iedereen!
Mijn laatste dag in Bikaner heb ik niet zoveel gedaan. In de lonely planet stond dat er dingen te zien waren in de oude stad, dus daar ging ik kijken.. Ik verdwaalde en kwam op de een of andere manier bij het station terecht.. Handag voor 's avonds xD De rest van de dag heb ik een beetje kleine klusjes gedaan, terwijl ik wachtte tot ik moest gaan. Uiteindelijk ging ik op naar het station (met jongens langs de weg die ' hey sexy fuck me please' riepen.. wtf) en kon bijna meteen in de trein stappen. Op het station vertelde een oud vrouwtje me nog even dat ik heel mooi ben met mijn neuspiercing ^^. Slapen in de trein ging nog best prima, en ik had een reis van 12/13 uur voor de boeg.. Maar alles ging eigenlijk gewoon goed, en zelfs in Haridwar kon ik prima de bussen vinden.. De bus naar Rishikesh was alleen een probleem. Je moet amelijk weten dat de bussen geen vaste plek hebben, en als de naam van bestemming al op de bus staat, is dat in Hindi. Gelukkig was er iemand die me na een half uur de goede bus kon wijzen, en ik kon zelfs zitten (met backpack op schoot). Na een half uur gehobbel naast mensen die pinda's zaten te eten (overal schilfers) kwam ik aan in Riskikesh, en nam ik een Riksha naar High Bank. Ik werd voor een hotel gedropt, en ik besloot dar dan maar te slapen. Dit is een deel van Rishikesh dat boven op een berg een soort backpackers oord is.. Alleen maar hotels..
De eerste dag in Rishikesh ging ik rustig een beetje de boel verkennen, en kwam twee mannen tegen, een uit Australie en een uit Turkije. We gingen gezellig samen chai drinken. (Het heeft een doel dat ik dit vertel)
De volgende dag gin ik raften.. In een boot met een Indiase familie die niet kon zwemmen xD voor hun was het dus veel enger dan voor mij, want eerlijk gezegt was het iet zo spectaculair als ik had verwacht. Geen watervallen ofzo, alleen stoomversnellingen. Alsnog wel leuk hoor :) We mochten door een versnelling buiten de boot en ook nog even zwemmen. Halverwege namen we even een pauze op een strandje en dronken we chai :D Eenmaal aan het eind van de trip gekomen werd ik achter op een motor geduwd (de jeep was te laat ofzo) en werd ik naar mijn hotel gebracht. Het was al avond, ik was kletsnat en dus ben ik nu verkouden.. meh..
De volgende dag ging ik met Ahmed op de motor naar bovenop de berg.. Hij had namelijk net een nieuwe motor gekocht en moest hem uitproberen, en ik mocht mee :) Het was zo vet! Okee de wegen zijn doodeng, dus ik was blij dat ik niet zelf hoefde te rijden ofzo, maar we gingen hoger en hoger, en uiteindelijk stonden we bovenop een berg naar de echte Himalaya te kijken. Witte toppen in de verte... Wauw.. Daar wil ik heen :D Toen we eindelijk een beetje uitgekeken waren gingen we weer naar beneden, dronken een beetje chai en gingen op een strandje naast de Ganges zitten. Daarna at ik een pizza (m'n eerste niet Indiase eten in 3 weken xD) en weer terug naar het hotel. De rest van de avond heb ik naar schakende mensen zitten kijken ;)
De dag daarna ben ik gaan winkelen :D verkeerde keus.. Zoveel leuke dingen! Nu heb ik dus een muts (handig voor in Darjiling) een tas, een deken van yakwol(zo licht! zo mooi! zo warm!) en nog wat dingetjes.. Daarna moest ik mezelf wegslepen en ging ik lunchen, daar vroeg ik iemand wat een goede plek voor yoga was en werd naar een hotel doorverwezen waar ze dus blijkbaar een leraar was xD
Yoga is raar! En ik ben echt helemaaaaal niet flexibel! Het was een interessante ervaring hoor:p eerst beginnen met 5x 'ooommmmm' chanten, en op je ademhaling letten.. Daarna alles losschudden en rare posities aannemen.. Ik had een priveles want er was verder niemand komen opdagen, dus de leraar kon me elke keer in de goede positie duwen enzo:P Ondertussen moest ik ook elke keer goed ademen en dat was heel grappig: dan zei hij: inheeeeeeele, exheeeeeeele, en dat klonk bijna als inhiiiiiiile, exhiiiiiile.. Ik weet nog 2 poses die we deden: de cobra en de tiger.. moeilijk hoor.. Daarna moesten we weer in kleermakerszit gaan zitten en 5x ' ommm' chanten en we waren klaar.. dat duurde bijna 2 uur! Na de les was ik best moe, dus ik ging eten in de stad.. Daar kwam ik in een restaurant waar een soort sidduh (ofzoiets, heilige man) stoned zat te worden en me een heleboel vertelde over goed karma, respect enz.
Vandaag ging ik weer een pakje op de post doen (^^) en kwam weer die sidduh van gisteren tegen.. Hij besloot dat ik naar de Beatles ashram moest gaan, en leidde me er naartoe, ondertussen weer een hoop vertellend over karma, vishnu, goede zielen en weet ik veel wat meer (ik verstond maar de helft en mompelde gewoon een beetje). Die ashram is dus gewoon bewaakt aan het vervallen, hij wordt beschermd, maar niet opgeknapt ofzo.. Het is dus half jungle.. Over kleine paadjes kwamen we bij een gebouw met allemaal grote eieren op het dak.. ze waren leeg vanbinnen, met een lage opening( ik heb keihard m'n hoofd gestoten) en bovenin nog een opening. Als je via een ladder naar de bovenkant klom, was daar een gat, en daarbinnen was geweldige akoestiek, zelfs als je gewoon floot.. :)
Hierna ging ik weer terug en begon de sidduh een beetje vervelend te vinden.. Hij beschouwde me nu als zijn bezit ofzo.. Het geeft me vast geen goed karma, maar ik heb hem in een van de straatjes van Rishikesh geloosd door keihard door te lopen toen hij even met iemand praatte.. Maarja.. whatever.. Daarna had ik even heel erg de neiging om iemand te slaan xD maar dat is gelukkig alweer over..
Ik denk dat mjin volgende bestemming Dharamsala gaat worden, en dat ik hier nog zo'n 2 dagen blijf.. Het is een goede plek om tot rust te komen, als je dat wilt.. Zoveel te doen! Yoga, massages, raften, bunjeejumping enz.
Maar dat was het weer! Heel veel liefs!

  • 27 November 2013 - 14:30

    Sanne:

    Wauw, wauw, wauw!! Ik hou van je verhalen!
    Ik heb net trouwens je kaartje gekregen, super awesome (:
    De foto's op fb zijn ook weer super mooi!

    Liefs

  • 27 November 2013 - 17:54

    Miriam:

    Weer erg leuk om te lezen. Ga zo door.

  • 27 November 2013 - 18:01

    Mattijs:

    Ik dacht, laat ik ook maar weer iets zeggen, want dat is wel zo leuk als je een leuk verhaal leest! :D
    Goed om te horen dat je je nog steeds vermaakt! Misschien was die sidduh (of whatever, die oude stonede gast) wat vreemd en bezitterig, maar misschien ben je wat tegen gekomen wat je zelf niet tegen zou komen! Gelukkig kwam je er heelhuids vandaan. ;) Ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven! Laat maar horen. :D

  • 27 November 2013 - 21:12

    Rosanne:

    Super goed verhaal zusje! Wat maak je toch veel mee!
    Ik moest echt vet hard lachen om die yoga-leraar! :D 'inhiiiiiiile, exhiiiiiiile' :D
    En ik denk dat het karma wel snapt dat je bent weggelopen van die sidduh, hopelijk kom je hem niet weer tegen? Wel cool dat hij je die beatle-plek heeft laten zien ;)
    En met de motor de berg op, Himalaya... damn! Ik ben jaloers man ;)

  • 28 November 2013 - 18:14

    Bonma Bonpa:

    wat een spannend verhaal en het is allemaal echt je ziet toch geweldig veel marjolein wy genieten met je mee,

  • 02 December 2013 - 14:32

    Mario En Michelle:

    Nounounou Marjolein,
    Wat maak je toch een avontuur,
    Ga zo door met je schrijven ,
    Geniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 10514

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: