Lui leven - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Lui leven - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Lui leven

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 December 2013 | India, Rishīkesh

Hoi iedereen!
Even voor de duidelijkheid: ik ben nog steeds in Rishikesh en ik ben niet ziek. Dat denken paps en mams namelijk om de een of andere reden... Maargoed..
De avond na de vervelende sidduh was heel leuk :) heb meet een hoop israeliers gegeten die naarmate ze meer dronken en rookten meer hebreeuws gingen praten xD Best grappig.. Vooral omdat er ook iemand voor me wilde vertalen :P
De volgende ochtend was ik verdiept in mijn boek (de milennium trilogie is echt vet! alleen jammer dat ik ze nu alweer uit heb.. shit) en ben dus veel te laat naar de waterval gaan lopen. Toen ik even langs e weg zat om te kijken waar ik eigenlijk heen moest, stopte er een auto naast me een een hoop kleurig geklede, zwaar opgemaakte mensen stapte uit de auto. Het eerste wat een van ze in het engels zei was: we're transsexual. Nou dat was eigenlijk best duidelijk.. Maar toch een raar begin. Het volgende was dat ze vroegen hoe ik heette en of ze een foto met me mochten maken. Na de foto stapten ze allemaal weer in en gingen er vandoor.. Ik bleef een beetje verblufd zitten..
De waterval was volgens de lonely planet 3km vanaf de laxman jhula brug, en dat zou best kunnen kloppen maar ik bleek het iets onderschat te hebben.. eerst verdwaalde ik (bijna onmogelijk maar ik kan het) en toen kwam ik eindelijk bij de waterval uit. ik moest daarvoor een smal paadje de berg oplopen, die af en toe in een riviertje veranderd was en dus best eng om op te lopen. Maar de waterval was het waard. Een gordijn van water met allemaal groene parasollen van gras ofzo waar waterdruppeltjes vanaf vielen.. ik heb foto's want beschrijven is erg moeilijk :P maarja, omdat ik dus te laa vertrokken was moest ik teruglopen in het donker.. dat was best spannend, ook omdat mijn telefoon leeg was (foutje)..
Ik heb het overleefd;) De volgende ochtend besloot ik een keer zelf de was te doen, in een emmer.. lastig! en zwaar! Vooral als je een handdoek hebt die 10x zijn eigen gewicht opneemt! :P
Daarna kwam ik in een restaurant twee Israeliers tegen die Osho meditatie gingen doen.. Ze vroegen of ik mee ging. Dat was raaaaaaaaaaar!! Eerst 15 min schudden(soort op en neer hupsen.. best zwaar) daarna 15 min dansen (de eerste 3 kwartier was en muziek) en daarna 15 min zitten mediteren en 15 min liggen mediteren.. Maf.. Hierna dronken we een chai en ging ik naar m'n hotel.
De laatste dag van november (de tijd vliegt!) heb ik heeeeeel weinig gedaan.. De hele dag op verschillende plekken zitten lezen. 's ochtends kwam er opeens een kat met een gebroken achterpoot en vlooien (volgens mij) op schoot liggen :) heel lief:) en 's avonds besloot ik een keer op m'n kamer heel ongezond te eten in plaats van naar een restaurant te gaan :) heb een pak koekjes leeggegeten.. :)
De eerste dag van december heb ik 's ochtends voor de 2e keer de was gedaan en heb ik een 'om' sleutelhanger gekocht.. enn 2 nieuwe neuspiercings :D Daarna ging ik naar het strand, en hing een beetje rond.. Er liep de hele tijd een politieman rond, die me op een gegeven moment kwam vertellen dat ik heel mooi ben.. aahw dankje xD Heb ook een stel russen ontmoet, die dus geen Engels leren op school en het moesten leren toen ze naar India kwamen.. Lastig.. Tijdens m'n avondeten kwam er een Indiase professor bij me zitten die me een hele hoop vertelde over aardolie (want blijkbaar was ik daarin geinteresseerd :P) en wat een goede dokter moet kunnen.. Als laatste heb ik die avond na veel getwijfel geprobeerd een nieuwe neuspiercing in te doen.. Het lukte maar de volgende ochtend bleek dat ik iets te snel was geweest.. het was nog niet helemaal heel vanbinnen.. Nu laat ik deze dus maar zitten ;)
De volgende dag liep ik weer naar het strand, en kwam een nederlander tegen die al 20 jaar in India woonde.. Hij wilde weten hoe hij zijn zoon in Nederland kon laten studeren.. Ja dat weet ik iet hoor xD Na een tijdje moest ik naar de wc, en vroeg of hij iets wist.. Hij verwees me door naar een hek waar ik naar binnen moest gaan.. Ik liep naar binnen en vond een wc.. Toen ik er uit kwam stond er een man heel boos op mij te zijn.. Ik weet niet of het te maken had met het feit dat ik het hek had opengelaten of dat ik naar de wc was gegaan zonder het te vragen offf dat ik zomaar zijn huis was in gelopen(geloof het niet want het zag er uit als een tempell) ik weet dus niet precies wat er was maar bood mijn excuses aan en liep toen maar weg.. Awkward xD
Toen ik weer op het strand zat kwam er opeens een groep mannen om me heen staan en zitten, die allemaal naar me staarden.. Ik voelde me zo ongemakkelijk dat ik na een tijdje met ze gerpobeerd te praten te hebben (ze konden alleen hindi) ze maar ging negeren.. Op een gegeven moment liepen ze weg gelukkig... Dat is een van de raarste dingen die tot nu toe is gebeurt..
vandaag wilde ik naar een waterval lopen maar belande in plaats daarvan in een restaurant om een uur na mijn ontbijt te gaan lunchen (oepsss :D) Ik heb mijn reis komende maand een beetje gepland, en ga straks uitzoeken hoe ik precies in Dharamsala moet komen :D
Dat was het weer! Liefs, Marjolein

  • 03 December 2013 - 12:38

    JeVader:

    weer een prachtig, heerlijk om te lezen hoe relaxed je daar rond loopt! veel plezier

  • 03 December 2013 - 22:51

    Rosanne:

    Waa, gelukkig heb je een cursus zelfverdediging gedaan! Enge mannen... dat ze vinden dat ze zomaar naar je mogen komen staan staren :/
    Wel lief van die politieman :D haha!

  • 05 December 2013 - 12:34

    Miriam:

    Ha Marjolein, leuk verslag, fijn dat je ook zo "mag"luieren. Prachtige boeken idd. sleep je ze nu verder mee? of heb je een e-reader? Ga zo door!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 10506

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: