Appels en mandarijnen - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Appels en mandarijnen - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Appels en mandarijnen

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 December 2013 | India, Rishīkesh

Hoi iedereen!
Hier volgt een korte update, ik ga namelijk vanmiddag door naar Dharamsala met de bus.. Kom om 6uur 's ochtends aan.. Joehoe!
Maargoed, die bus heb ik dus eigenlijk meteen geboekt nadat ik mijn afgelopen blog maakte.. Ik vroeg namelijk hoe ik het makkelijkst in Dharamsala kan komen, en toen werd mij verteld dat zij wel een bus voor me konden boeken.. Ghehe.. xD
De volgende dag kwam ik er tijdens het ontbijt achter dat een Engels stel helemaal geen Engels stel was, maar een Nederlands meisje en een Duitse jongen die gewoon samen reisden.. Ze waren heel aardig en samen besloten we naar een waterval te lopen (want de hotelmanager had me verteld dat ik NIET alleen moest gaan). We liepen en liepen en liepen en we vonden het pad naar de waterval (en moesten 30 roepies pp betalen) en mochten toen door naar boven lopen en lopen en lopen.. Wat een eind.. Maar uiteindelijk vonden we toch de eerste waterval.. of nouja.. meer een soort stroomversnellingachtig iets. Daar huppelden we een beetje over de stenen, en liepen weer door naar boven. Verder en verder over een heel klein paadje (want de eigenlijke weg naar boven vonden we niet leuk genoeg) en toen kwamen we uit bij nog een waterval! Deze was echt watervalachtig en heel erg mooi :D vanonder een rots konden we de waterval goed bewonderen maar we wilden nog meer naar boven, dus liepen we naar de echte weg (die vlak bij was, over een eng steil paadje). Eenmaal boven aangekomen bleek dat er NOG een waterval was met een paadje erlangs, een zitplaats en zelfs een brug eroverheen. Het was hartstikke mooi en we hebben alles goed bewonderd. En we hebben appels en mandarijnen gegeten die ik mee had genomen :P Dat was dus onze lunch.
Uiteindelijk moesten we weer naar beneden, en liften we terug naar Rishikesh. Marloes en Yannick (zo heten ze) wilden nog uitzoeken of ze gingen trekken, en kwamen na uitvoerig onderzoek erachter dat ze het niet gingen doen (pff) Maarja, daarna aten we om 4 uur nog een lunch, en splitsten we op. Ik vouwde m'n was op, naaide een van m'n broeken en ging daarna weer opzoek naar MArloes om haar mijn camel hat te geven, aangezien ik hem niet meer echt nodig heb. Ze waren al weg dus ik liet m'n hoed achter en ging eten. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik weer midden in een groep Israeliers zat, en zat te schaken. Ghehehe.. Ik heb zelfs gewonnen! Met hulp, maar ik heb wel gewonnen! :D
Vandaag heb ik alles in het bijbehorende zakje gedaan, besloten wat in welke tas moet, en alles in m'n backpack gepropt.. Ik heb nu dus drie tassen.. pfff
Gelukkig heb ik m'n voorraadje fruit voor in de bus :D dat komt vast goed
M'n volgende update is dus vanaf Dharamsala!
Liefs, Marjolein

  • 05 December 2013 - 11:53

    JeVader:

    pas maar op dat jij zelf niet wordt geschaakt ;-)

  • 05 December 2013 - 21:11

    Mama:

    Benieuwd wat je deze keer over deze slaapbusreis te vertellen hebt. Ook benieuwd naar je foto's van de waterval. En van de busreis. En...en...en... Dikke kus en knuffel! Ook van Laika en Cleo.
    Met Poekie gaat t trouwens heel goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 10503

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: