Drukke dagen en lange reizen - Reisverslag uit Benares, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Drukke dagen en lange reizen - Reisverslag uit Benares, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Drukke dagen en lange reizen

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 December 2013 | India, Benares

Hoi iedereen!
Ik zit nu in Varanasi na een treinreis van ongeveer 33uur.. pfoe.. Ik ben dus best wel moe xD
Wauw ik was hier gisteren aan begonnen en toen viel de stroom uit, maar het was gewoon opgeslagen! Wauw! geluk hebben! :D
Maargoed, mijn laatste blog was in McLeod Ganj, en daar gaan we dus verder met het verhaal.Na mijn blog geplaatst te hebben heb ik de hele avond met een hond geknuffeld (heel lui, genaamd Cha) en met een Amerikaan gepraat die vind dat ik koningin moet worden van Nederland en hij presiedent van de VS zodat we samen Tibet kunnen bevrijden.. xD Een goed plan lijkt me zo :P
De volgende dag stond ik best laat op en had een MEGA ontbijt (vond het tijd voor veel eten) en ging daarna m'n foto's ook op facebook zetten, waar ik maar 3.5 uur over deed.. Toch fijn om goed internet te hebben altijd ;) Daarna deed ik niet zoveel, ik ging toch maar lunchen, proeren m'n boek uit te lezen en daarna kletsen met mensen in Carpe Diem. Heb daar ook een eel lieve puppy ontmoet, genaamd Chia :P leukleuk
De volgende dag bracht ik weer een paar kleren die ik niet ging dragen naar dirty laundry, en toen bleek m'n rugzak opeens dicht te kunnen :P heb daarna een beetje rondgeslenterd, en kon niet met paps en mams skypen omdat ik zat te eten :P tsja, gebeurd soms ;) Het was mijn laatste avond in dit restaurant waar ik al iedereen begon te kennen, en ze zongen zelfs een liedje voor me toen de ober me 'ganji' noemde xD ik weet niet precies wat het betekend, misschien gewoon meisje of iets van bergmeisje want dat zei een van de mensen daar (maar hij was stoned dus ik weet niet of ik dat kan vertrouwen xD)
Die nacht sliep ik nauwelijks, en uiteindelijk werd ik opgehaald door een taxi die me om 4 uur 'sochtends naar de bushalte bracht. daar moest ik nog drie kwartier wachten, en uiteindelijk kwam ik in de bus naar Amritsar terecht. De reis was lang en hobbelig, maar ik kwam uiteindelijk in Amritsar aan. Daar kwam terwijl we nog reden een rikshjadriver de bus in springen die me meteen vroeg of ik een riskhja nodig had. Kei-irritant was hij, dus ik ging op zoek naar iemand anders :P Ik weet niet of het duurder was, maar ik werd naar het goede guesthouse gebracht, en daar had ik een goede kamer. Ik kwam daar eigenlijk meteen een Australisch koppel tegen, die ik ook al had ontmoet in Rishikesh. Ze rijden in een knaloranje auto van Ausrtalie naar Engeland. Ik geloof dat ze vandaag de grens met Pakistan zijn overgestoken.. Spannend hoor! We ontbeten samen, en propten ons toen in een fietsriksha.. Twee voorop op de stoel, en eentje achterop, naar achteren kijkend.. Best eng dat xD We gingen naar de Golden Temple, heel mooi maar erg druk. Dat kwam vooral doordat het zondag was, en alle Indiase mensen dus ook vrij waren.. De tempel is heel mooi, een soort grote buitenmuur (waar je je schoenen en tas moet achterlaten, bewaakt natuurlijk) en dan binnenin een soort zwembad en dan daarin de echte Golden Temple. We konden niet zo snel lopen, omdat we toevallig alledrie blond waren en IEDEREEN dus met ons op de foto wilde. Opzich niet zo'n probleem, want we hadden geen haast ofzo, en uiteindelijk begonnen ze zelfs foto's van mensen die foto's van ons maakten te maken xD. Het gouden gedeelte ben ik niet in geweest, want er stond een ENORME rij van mensen, waardoor we dus drie uur hadden moeten wachten, als sardientjes op elkaar gepropt. Uiteindelijk kwamen we er dan toch uit, aten we lunch in de subwa voor de vitamientjes en propten we ons weer in de riksha. De rest van de middag heb ik naar vliegergevechten zitten kijken van een klein jongetje van het hotel met vliegers uit de buurt. De hele lucht was vol van wapperende vierkantjes. Die avond aten we samen, ook nog met een Franse zeilbootkapitein die ook een Amerikaans en Mexicaans paspoort had xD gezellig allemaal..
De volgende dag ontmoette ik bij het ontbijt een Duits meisje dat samen met een Amerikaan op een motor door India aan het crossen was. Daarna ging ik bananen kopen, en een flesje whisky voor Kim (het Australische meisje) omdat die jarig was. Daarna heb ik op het dak gezeten, en een koude douche genomen (geen warm water voor mij :/) omdat het me iets beter leek om midden op de dag op te drogen dan 'snachts in de kou. Na de middag stapte ik met de Duitse, de Amerikaan en een Italiaanse die die dag was gekomen in een toektoek en gingen we naar de grens. Elke dag is er bij de grens tussen India en Pakistan een hele show van de grens die open gaat, en daarna weer dicht. Ondertussen is er een groot publiek dat heel hard juicht, en dingen schreeuwt (in het hindi dus ik weet niet wat) en soldaten die heen en weer marcheren, hun benen hoog opgooien (serieus, tot hun hoofd) hard stampen, dreigende gebaren maken enz. Aan de kant van Pakistan hetzelfde, alleen dan schreeuwen ze dingen in het Pakistaans, en hebben de soldaten een ander soort pak aan. Wel hebben ze aan allebei de kanten een soort hanekam boven op hun tulband.. raar xD Het was best moeilijk om niet te lachen, want het zag er idioot uit, maar ik wist niet zeker of het toegestaan was, want de soldaten keken allemaal heel ernstig.. Maarja, toen het voorbij was propten we ons weer in de riksha en reden terug naar het hotel. Daar aangekomen spraken we af om met de hele groep (Australiers, Amerikaan, Duitse, Italiaanse, Franse/Mexicaanse/Amerikaanse zeiler en ik) te gaan eten. Over een uurtje.. Allemaal prima, ik ging even naar m'n kamer om me op te frissen, redde de Italiaanse uit de dorm (de deur klemde, dus ze kon er niet uit tot ik een trap tegen de deur gaf xD) en toen we naar beneen vielen viel ik van de trap.. Nouja, ik sprong de laatste paar treden, landde verkeerd en m'n enkel deed erg veel pijn.. Meteen werd er een zalfje opgesmeerd door de bazin van het hotel, en ik strompelde mee naar het kleine restaurant waar we met de hele groep gingen eten (ik vertikte het om in het hotel te blijven). De avond was supergezellig, we zaten bij een of ander klein restaurantje naast de weg, waar ze vier pannen met smurrie hadden waar je uit mocht kiezen.. En dan met chapati's ;) De groene smurrie was het lekkerst vond ik:P Die mochten we zelf maken als w wilden zelfs :P
Na het eten sloegen we wat bier en en liepen (ik strompelde) we naar het hotel. Daar werd het een gezellige avond, helemaal toen Cam met een taart voor Kim aan kwam zetten.. Hij was knalpaars en de cake was wel lekker maar het paars smaakte heel raar (we besloten dat het paars smaakte) en de slagroom (of wat het ook was) was ronduit smerig xD. Er zaten een paar mannetjes van slagroom bovenop de taart en we daagden iedereen uit om ze op te eten:P Gezellig dus allemaal..
De volgende ochtend deed m'n enkel errug veel pijn.. Toen de baas van het hotel dat zag, kwam hij met een zalfje aanzetten dat ik er zo vaak mogelijk op moest smeren van hem.. Het hielp wel een beetje, en al snel kon ik een beetje lopen ;) Na m'n ontbijt stapte ik in een Riksha en ging naar de Mata Temple. Een tempel waar vrouwen heen gaan om aan de goden te vragen of ze alsjeblieft zwanger kunnen worden. Heb ik niet gedaan, geen zorgen. Eenmaal daar werd ik een klein trappetje aan de zijkant van de echte tempel op gedirigeerd, en ik kwam in een soort doolhof terecht. Kleine gangetjes met spiegelende muren, of felgekleurde muren, of muren met schilderingen.. Of zelfs plaatsen waar ik moest kruipen.. het voelde alsof ik in een speeltuindoolhof terechtwas gekomen in de Efteling ofzo.. Ik vond het wel grappig om daar rond te lopen, maar een hoop mensen waren hel serieus voor de felgekleurde, spiegelende beelden aan het bidden.. Tsja dat kan.. Toen ik er weer uit was liep ik heel even op de bovenste verdieping rond, waar niet zoveel te zien was, en ging toen maar naar de grote hal van de tempel. Daar liep ik een rondje langs de beelden, kreeg een banaan en een bloemenkrans en kon weer gaan. De banaan at ik maar op, maar de bloemenkrans moest ik vast ergens achter laten, dacht ik. Niet dus. Toen ik vrog wat ik er mee moest don, kwam er iemand met een grote bak aanzetten waar ik hem in moest dumpen.. En ik dacht dat het iets bijzonders was ofzo xD
Weer terug in het hotel was het wachten tot ik moest gaan. Een beetje kletsend met de Australiers (die ik wanhopig op fb probeer te vinden trouwens, het was iets van OZUK taxi.. mocht iemand anders ze vinden, please let me know.. Een knaloranje auto) en rare dingen etend. Ik kocht nog bij drie verschillende winkeltjes eten voor onderweg, omdat de rikshadriver blijkbaar niet begreep dat ik dat graag in een keer wilde doen, en toen was het tijd om te gaan. Op het station was ik opzoek naar m'n trein toenik op het bord keek: rescheduled. Een uur later.. Pff... Ik wachtte dus anderhalf uur langer, kon in mijn trein stappen en was eindelijk onderweg. Ik ontmoette een paar heel aardige Indiase meisjes die bij mij in de coupe zaten en die me hun avondeten gaven (niet nodig) en later een deken omdat ze die van mij niet goed genoeg vonden xD. Ik sliep best prima die nacht, en de volgende ochtend dacht ik: Vanavond ben ik er! We hadden de hele reis geen tekort aan chai, want bij elk station sprong er een stel mannetjes de trein in die 'chaaaaaaiichaaaaaicoffeeeechaaaaaii' riepen. En mannen met pannen met een verdachte inhoud.. Geen eten van daar voor mij dus.. Opeens hoorden we een raar geluid en toen kwam het nieuws: de trein had een ongeluk veroorzaakt.. Op slakkentempo reden we door, en uiteindelijk stopten we op een station voor twee uur (het duurde even voordat ik dit ook door had, ik snapte eerst niet dat het ONZE trein was die een ongeluk had veroorzaakt en daarna snapte ik niet dat ONZE trein voor twee uur moest stilstaan voor het onderzoek dat volgde). Opzich was het niet zo erg dat we stil stonden, want nu kon ik bij de kleine kraampjes bij het station mijn lunch bij elkaar scharrelen: een hoop bananen en een bordje 'chat/char/gar/ik weet de naam niet meer'. Dat bleek errug lekker te zijn, dus ik ging vrij snel een tweede portie halen, het was toch maar 10rs. Uiteindelijk ging de trein toch verder, en er werd mij verteld dat we om 2uur ('snachts) in Varanasi zouden zijn. Ik nam in Lucknow afscheid van de Indiase meisjes en ging maar een beetje slapen. Om 1 uur werd ik wakker, om twee uur vroeg ik hoelang nog, ze staken twee vingers op dus ik dacht: nog twee stations. Dat was dus twee uur. Of beter: twee en een half uur. EINDELIJK kwamen we in Varanasi. Ik nam een riksha naar het hotel van mijn keuze, kreeg een kamer en viel weer in slaap.
Tegen de tijd dat ik weer wakker werd had ik honger, dus ik ging naar een restaurant in de buurt. Lekker, en gezellig. Daarna liep ik langs alle ghats (badplaatsen) en keek naar de vele mensen die in het water badderen, zich wassen, hun kleren wassen(meer kletsnat tegen een steen aan slaan) en mensen verbranden. Ondertussen werd van alle kanten geprobeerd mij iets te verkopen, maar ik was ongelooflijk chagrijnig (heb je als je niet echt veel slaapt) dus ik wees iedereen af. Uiteindelijk kwam er een kerel naast me lopen die zich niks aantrok van mijn afwijzingen, die het grappig vond dat ik niks van hem wilde kopen en het slim vond dat ik hem niet vertrouwde. Uiteindelijk wilde hij graag chai met me drinken.. Tsja, dat heb ik dus niet gedaan, ik liep gewoon weg.. Blijkbaar werkt hij bij een of ander hotel. Ik ging in plaats daarvan lunchen, en door de kleine straatjes naast de rivier lopen. Daar vond ik een veel leuker restaurantje, en ging proberen mijn blog bij te werken (maar stroomstoring dus). Na mijn mislukte poging ging ik eten, en ontmoette een paar heel aardige meisjes, een Japans en de ander van Nieuw Zeeland. We spraken af om vanavond weer samen te gaan eten, bij een ander restaurant. Ook vertelde ik over mijn hotel, ik wilde namelijk naar Shiva Guest House, maar werd inplaats daarvan gedropt in Shiva Rest House (kwam ik 'sochtends pas achter).. Ze vertelde (de Nieuw Zeelandse) dat precies dat haar 13 jaar geleden was overkomen.. xD Ik blijf trouwens maar in dit hotel, het is niet vreselijk ofzo, en ik heb een prima kamer.
Vanochtend werd ik wakker doordat er een hoop mensen ruzie stonden te maken onder mijn raam (zo klonk het) en ging ontbijten in het restaurant waar ik d dag daarvoor ook was. Ik ontmoette daar een kerel die ik de dag ervoor ook al had ontmoet, en het bleek dat we in hetzelfde hotel verblijven..We dachten allebij dat we de enige waren daar xD
Ik weet niet zo goed wat ik vandaag ga doen, een beetje rondslenteren denk ik.. We zien wel ;)
Heel veel liefs! Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 10511

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: