Al die Australiers en Amerikanen ;) - Reisverslag uit Darjeeling, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu Al die Australiers en Amerikanen ;) - Reisverslag uit Darjeeling, India van Marjolein Michielsen - WaarBenJij.nu

Al die Australiers en Amerikanen ;)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

30 December 2013 | India, Darjeeling

Hoi iedereen!
het is hier koud en mistig :P Nouja eerlijk gezegd vandaag niet zo.. Ik heb eindelijk de bergen die zo beroemd zijn gezien (al weet ik niet hoe ze heten en zijn ze allemaal niet de mt Everest, want dan moet ik ver weg om m te zien)
Kerstavond heb ik met Pauline en Fabien gevierd, de twee Fransen die ik ontmoette op het treinstation. We gingen alleen optijd naar bed want zij moesten de volgende dag vroeg op om naar Nepal te gaan.
De volgende dag was ik ERG verkouden (dat bleef ook zo, het is nu eindelijk wat minder) en ik stond zo laat op dat een man van het hotel kwam vragen of ik okee was, omdat ze me nog niet hadden gezien :P. Na het douchen raakte ik mn neuspiercing kwijt, en vond hem na een half uur pas weer terug, en tijdens het ontbijt kreeg ik ginger-lemon tea ipv lemon tea wat ikheel erg vond want ik heb een hekel aan gember :P mijn ochtend was dus niet heel geslaagd, maar mijn middag was iets beter. Ik dwaalde rond door de stad, en vond een kerk. Hij was eigenlijk gesloten maar ik werd toch binnengelaten, en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n overdadig versierde kerk heb gezien. Of nouja, versierd met kerstversiering dan xD Het was best heel lelijk, maar ik heb toch even respectvol stil gezeten en buiten een kaarsje gebrand :) Daarna moest ik heel nodig naar de wc en ben ik dus ergens warme chocolademelk gaan drinken om naar de wc te kunnen. Ik voelde me een beetje verloren, want het was kerst, maar ik had niemand meer om het mee te vieren.. Ik ging na de warme chocolademelk dus naar een ander restaurant dat ook een bakker en een cafe was, en stond daar een beetje te wachten tot ik een aardig persoon zag (er komen daar erg veel buitenlanders) toen ik werd aangesproken. Er was een meisje dat mij vroeg 'are you alone? Wanna have dinner together?' Tuurlijk wilde ik dat, en even later vroegen we er nog iemand bij en nog even later kwamen er vier vrienden van haar bij dus voor ik het wist zat ik met 6 Australiers te eten:P Het was heel gezellig, de vier vrienden van het meisje (Jes) zaten in het leger en drie van ze waren gay :P typisch xD Anyway, we hadden dus een gezellige avond en Jes en ik deelden daarna een kamer omdat dat goedkoper was :) En gezellig natuurlijk..
De volgende dag ging ik met Jes en haar vier legervrienden naar het Happy Valley Tea Estate, om over thee te leren.. Het duurde best een tijdje om daar heen te lopen, maar het lukte ons, en eenmaal daar bleek er niks te gebeuren omdat het het verkeerde seizoen is. Wel kregen we een rondleiding langs alle machines, en een paar termen uitgelegd. Ik weet nu het verschil tussen first flush en second flush. Ook mochten we een beetje thee proeven en ruiken, maar dat had niet zoveel zin bij mij want ik rook helemaal niks, verkouden.. Wel weet ik nu dat dat een demeter theeplantage is.. en fair trade voor de geinteresseerden ;) Hierna gingen we door naar het Tibetan Refugee Centre, volgens de meneer van Happy Valley 10/20 min lopen. Wij deden er maar twee uur over.. Pfff.... We zagen wel een hoop leuke dingen onderweg (kippen en katten enzo) maar terug besloten we toch maar een taxi te nemen. Het centre zelf was heel interessant, maar eerlijk gezegd niks nieuws na het hele Tibet gebeuren in Dharamsala.. Ik kocht wel een paar kaartjes.
We aten met z'n allen lunch en daarna splitsten we op. Ik kocht een stukje taart(nomnom) en ging daarna op een queste, op zoek naar een ATM. Het had Jes namelijk een halve dag gekost om een een te vinden, maar ik had er zo een gevonden. Daarna ging ik terug naar het hotel, me ellendig en ziek voelen in het restaurant. De mevrouw van het restaurant had zo'n medelijden met me dat ze me een beetje medicijnen gaf. Ik vond Jes in bed liggend, bijna slapend, toen ik haar vroeg of ze zin had in avondeten.. Niet dus :P Dus ik at in m'n eentje, en kreeg wijn aangeboden van een Indier waarvan later bleek dat hij aan een vriend van Jes had gevraagd of wij (Jes en ik dus) toevallig zin hadden in een beetje sex.. Ehm...Gelukkig dronk ik geen wijn omdat ik me te ellendig voelde.. xD
De volgende ochtend bracht ik in mijn eentje door, omdat Jes en haar vier legervrienden er vroeg opuit waren gegaan om met de Toy train te gaan. Ik zat eigenlijk weer de hele ochtend in het restaurant terwijl de restaurantmevrouw me momo's gaf :P lekker hoor. Om twee uur had ik met Jes afgesproken, en gingen we samen lunchen. Samen met twee heeele knappe jongens die ze had opgeduikeld in de bookstore :) Twee uur later ging ik skypen met mensen die dachten dat we om 4 uur bij hun hadden afgesproken dus daar kwam niet zoveel van terecht, en dus hielp ik Jes maar met haar vliegticket. Daarna zaten we de hele avond te hopen dat we de jongens weer tegen zouden komen (niet gebeurd :P) en 'savonds gingen we gezellig een biertje drinken in het hotel van de legerjongens. Ook leuk ;)
Jes vertrok de volgende ochtend, en ik kocht een treinkaartje voor de Toy train, voor twee dagen later. Dat was eigenlijk het spannendste van die dag.. Ik kan daar alleen aan toevoegen dat het rockconcert van het Tea&Tourism festival van hier echt VERSCHRIKKELIJK was.. Nope, ik heb nog steeds geen echt goede Indiase muziek gehoord.. :P
De volgende ochtend ontmoette ik tijdens het ontbijt twee heeeeeele oude mannetjes. Of nouja, eentje was 75 en hij gaat nog in zn eentje door de himalaya trekken. Zou ik niet zo snel doen denk ik.. Ze waren best grappig en vertelden een hoop en luisterden niet:P Maar okee, daarna liep ik een rondje en kwam er opeens achter dat ik de bergen kon zien. De echte bergen.. De echte himalaya.. :D Maar een klein stukje maar toch :) Toen ik weer doorliep kwam ik een van de oude Duitsers tegen, die me weer een hoop vertelde en weinig luisterde, dus ik zat een tijdje gevangen op een bankje, tot ik een reden vond om te ontsnappen (een paraglider). Ik vond een weg naar een tempel, en liep dus vrij snel op bevroren voeten door een deels hindu, deels boedhistische tempel. In het begin was ik heel verward, want ik zag allemaal gebedsvlaggetjes (boeddhistisch) en tegelijkertijd allemaal hindoeistische goden.. raarrr.. Oh en allemaal apen natuurlijk.. Die de hele tijd een beetje over de vlaggetjes klommen en de kleintjes vielen er de hele tijd een beetje af.. :P Tegen de tijd dat ik het te koud kreeg en mijn schoenen weer aan wilde doen liep ik terug,maar ik kreeg mijn schoenen niet terug.. Ik moest nog naar de 'kiv'.. Het duurde een tijdje tot ik doorhad dat hij een 'cave' bedoelde (logisch) en toen werd ik een trappetje afgestuurd, waar inderdaad een grot was. het was een klein gangetje, volgestauwd met shiva afbeeldingen en dat soort dingen, en ik moest perse naar binnen.. Ik ben iets te groot voor dat soort dingen (letterlijk) dus erg makkelijk ging het niet, en halverwege moest ik omlaag en dat vond ik helemaal niet leuk dus ik ging weer naar buiten.. De man die me daar aanwijzingen stond toe te roepen lachte me heel hard uit, maar ik was blij dat ik weer overeind kon staan.
Na dit avontuur ging ik lunchen en op zoek naar een cybercafe met webcams. Cybercafes genoeg, maar om de een of andere reden nooit webcams. Gelukkig vond ik die ene met wel webcams, dus ik kon leuk met thuis skypen, of nouja, met familie bij bonpa en bonma :) Leukleuk
Hierna ontmoette ik een paar Amerikaanse jongens waarmee ik de hele avond heb zitten kaarten in een bar:P leuk om weer s te pesten en te zenuwen xD Al duurde het even voor ze de regels begrepen.
Vandaag wilde ik een treinkaartje kopen om naar Calcutta te gaan, maar toen ik bij het station kwam (zonder ontbijt) was er wel een rij maar niemand achter de balie. Na een uur was er nog niemand, en toen was het lunchpauze voor ze.. Na de lunchpauze was er nog steeds niemand en ik verging van de honger (bedacht me opeens dat ik gisteren geen avondeten had gehad) en dus ging ik wat eten. Een pizza van Domino's, niet heel spectaculair eigenlijk. Na het eten ging ik het nog een keer proberen, en er zat zowaar iemand achter de balie! Na een tijdje in de rij gestaan te hebben kreeg ik mijn ticket, voor 2 januari, wilde eigenlijk voor de 1e maar dat was niet meer mogelijk.. Voor morgen (31 dus) kon het wel.. Maar oud&nieuw vieren in de trein trekt me niet zo dus dan maar later ;) Na eindelijk een kaartje gekocht te hebben ging ik thee drinken, en dat was het wel weer :P heb een ander stel Amerikaanse jongens ontmoet dat vroeg of ik meeging naar een bar.. Veel Amerikanen en Australiers hier.. :P
Maar dat was het weer! foto's volgen!Gelukkig nieuwjaar alvast!
Liefs! Marjolein

  • 30 December 2013 - 15:29

    Miriam:

    Hoi Marjolein, jij ook een goed uiteinde en een gezond,gelukkig en gezellig 2014
    Is het bij jou nu eerder of later 2014?
    groetjes Miriam, Marcel, Mariska, Maikel en Lieke en Morten

  • 30 December 2013 - 15:30

    Miriam:

    Trouwens drie verslagen in een keer gelezen, wat zijn ze leuk, wat beleef je veel. Blijf wel goed voor jezelf zorgen. en ga zo door met genieten.

  • 30 December 2013 - 16:07

    Jacqueline:

    Marjolein een heel gezellig oud en nieuw!!!!!!!!!!!!!!!

    beste wensen alvast voor 2014!!!!!!!!

  • 30 December 2013 - 21:11

    JeVader:

    Lieve Marjolein, veel plezier met het vuurwerk daar met oud en nieuw en goede reis naar Calcutta :-)

  • 31 December 2013 - 11:02

    Marjolein:

    Bedankt iedereen!
    Het is hier 4.5 uur eerder 2014 en ik ga het vieren in een bar waarvan ik hoop dat hij NIET om half 9 dichtgaat, dat gebeurt hier namelijk normaal ;)
    Gaat helemaal goedkomen! Jullie alvast een fijn 2014 en een fijne jaarwisseling! ik ga de oliebollen missen!
    Liefs, Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hoi iedereen! Ik maak deze blog omdat veel mensen mij hebben gevraagd iets bij te houden over mijn komende reis naar India! :) Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n probleem mee ;) Ik hoop dat iedereen er van gaat genieten! Liefs, Marjolein

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 10512

Voorgaande reizen:

31 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Fietstocht naar veldwerk!

04 November 2013 - 03 Februari 2014

Reis naar India!

Landen bezocht: